Heklede glassbrikker <3

Jeg har lenge tenkt at jeg skal hekle meg en del glassbrikker - og n er jeg igang.

Her er oppskriften jeg bruker. Den har jeg hatt nedskrevet p en papirlapp leeenge og vet ikke opprinnelsen til den.

Men er evig takknemligtil den det mtte vre som kanskjehar laget den helt selv <3

1. Hekle 6 lm som du setter sammen til en ring med en kjm.

2. 3 lm, hekle 19 st i ringen. Totalt 20 staver. Avslutt med kjm i 3. lm.

3.4 lm (= 1 st+1 lm), hekle deretter *1 stav, 1 lm* ut omg og avslutt med 1 kjm i 3 lm.

4. Kjm i lm buen. Hekle ilmbuen 2 st, 1 lm, 2 st, hekle 1 lm, hopp over to staver og hekle stavgruppe i lmbue. Det vil bli 10 stavgrupper. (Frste stav p omgangen - 3 lm)Avslutt med kjm i3. lm.

5. Hekle 7 st i lm i midten av stavgruppen, og 1 fm i lmmellom stgruppene. Avslutt med kjm i lm.

Klipp av trden, fest den og pressbrikken lett evt. stiv den litt hvis du vil det :-)

Har valgt hekle i Mandarin Petit fra Sandnesgarn og det ser ut til bli passelig strrelse for meg.

Er usikker p hvor mange jeg skal hekle men det blir nok 12++.

Kjenner jeg meg selv rett s blir det nok til det er tomt for garn :-)

Kanskje blir det s mange at det kan bli noen gi bort somen liten gave ogs!

#hekling #glassbrikker #oppskrift #hndarbeid #bomull

Crocheting theese lovley glass coasters! Yhe yarn is Mandarin petit from SandnesGarn and I'm using needle number 4. Ilove the colours <3

5 kommentarer

Hobbystua

27.02.2014 kl.19:18

S fine glassbrikker du har heklet i flere fine farger. Dette var en smart ide s takker for at du deler mnsteret her:-) Flotte og dekorative og en fin gave og gi bort og ikke minst ha selv:-))

majessysslerier

27.02.2014 kl.19:31

Hobbystua: Tusen takk :-) Har tatt i bruk mine allerede :-) og jeg m jo strikke opp resten av garnet ,s jeg fr laget en fin gave jeg kan gi bort!

Hekleri og Ra

27.02.2014 kl.21:08

S flotte glassbrikker :-) Og noen kjempeflott farger :-)

majessysslerier

27.02.2014 kl.21:57

Hekleri og Ra: Takk - de var superraske hekle s det har blitt en del allerede :-) Det ble mange av ett garnnste!

Hekleri og Ra

28.02.2014 kl.20:10

M kanskje prve de jeg og :-)

Skriv en ny kommentar

majessysslerier

majessysslerier

45, Levanger

Nr jeg ikke er p jobb liker jeg strikke, hekle, lese, lage mat, bake og g tur i skog og mark. Dette vil bloggen bre preg av. N nr det nrmer seg jul vil bloggen preges av at jeg liker alt som hrer til av forberedelser til advent og jul. Flg meg gjerne p instagram: majessysslerier