Denver-sokker på strikkepinnene

Denne uka har jeg strikket på et par ullsokker etter oppskrift funnet på Garnstudios hjemmeside.

Etter å ha fulgt litt for godt med på TV har jeg måttet rekke opp to ganger på samme ullsokk :-)

Kommer til å bli godt fornøyd når begge to er ferdig - for disse blir mine nye ullsokker <3

Har strikket i pt5 Sport fra Rauma og var veldig fornøyd med garnet i starten.

Nå er jeg ikke sikker på om det er min favoritt lenger - må nok bruke ullsokkene litt før jeg bestemmer meg helt.

Jeg valgte garnet for det er blanding av ull og nylon og for det gode fargeutvalget.

Kanskje finnes det et flere sorter sokkegarn med like godt fargeutvalg der ute??

Nå skal jeg vaske vinduer - for her i Trøndelag skinner sola og avslører hvor ille vinduene virkelig er og det er faktisk plussgrader ute!

Da dukker jeg ned i vaskebøtta - og ønsker dere en fin søndag!

#ull #sokker #lugger #pt5 #Rauma #strikking #håndarbeid

7 kommentarer

Hekleri og Ra

02.02.2014 kl.12:22

Flotte sokker :-)

Det er ikke alltid like bra å følge med på spennende filmer eller programmer ... det var slik jeg glemte høyre ;P ...

Kos deg med vindusvask :-) Her blir det fjerning av våt snø i tunet :-)

majessysslerier

02.02.2014 kl.12:44

Hekleri og Ra: Snø trenger jeg ikke å ofre en tanke - her har det ikke vært snø siden lenge før jul. Ikke at det har vært så mye bedre slik vi har hatt det fram til i dag - med frossen bakke og masse støv og masse vind og mange kuldegrader.....

Hekleri og Ra

02.02.2014 kl.14:56

Det hørtes ikke så bra ut det heller ... det er godt det går rette veien mot vår ;-)

Christine Mysen

02.02.2014 kl.15:17

Så utrolig herlige sokker! :) Ser at jeg må prøve meg på det etterhvert. Har faktisk aldri strikket sokker før.

majessysslerier

02.02.2014 kl.15:44

Christine Mysen: Det ble veldig gode ullsokker. Jeg koser meg masse med sokkestrikking, og strikketøyet er så lite at det kan være med håndveska overalt :-)

akbhandy

02.02.2014 kl.20:25

Flotte disse Denversokkene. Morsomt å se alle fargekombinasjonene som kan brukes. :-))

majessysslerier

02.02.2014 kl.21:36

akbhandy: Tror det blir ett par til - da blir det i blåtoner for jeg har noen i hus som ønsker seg det så veldig :-)

Skriv en ny kommentar

majessysslerier

majessysslerier

45, Levanger

Når jeg ikke er på jobb liker jeg å strikke, hekle, lese, lage mat, bake og å gå tur i skog og mark. Dette vil bloggen bære preg av. Nå når det nærmer seg jul vil bloggen preges av at jeg liker alt som hører til av forberedelser til advent og jul. Følg meg gjerne på instagram: majessysslerier