Ny hals på strikkepinnene

Har nå en hals på strikkepinnene. Har vel ærlig talt litt for mange prosjekt på en gang akkurat nå - men jeg måtte bare starte. Klarte ikke å la det nye garnet mitt ligge der ubrukt!!! Det liksom ropte på meg fra kurven - Strikk meg vær så snill!!

Garnet jeg bruker er Drops Vivaldi og Linea. Oppskriften fikk jeg i butikken der jeg kjøpte garnet. Den butikken skal jeg skrive om i et annet blogginnlegg. Jeg har nemlig funnet en ny favorittbutikk å kjøpe garn i! Der hadde de så mye fint <3

Oppskrift:

Strikk med begge garntypene sammen. Legg opp 140 masker på rundpinne 7.

Strikk 4 riller, deretter 4 omganger rett. Dette gjentar du til du har fått ønsket høyde. Denne halsen blir så vid at du kan bruke den dobbel.

Man kan også velge å strikke 4 omganer vrang, 4 omganger rett annenhver gang til man får ønsket høyde på den.

Jeg skal poste bilde av halsen senere - det er så dårlig fotolys innendørs på kveldstid.

#strikke #hals #vivaldi #Linea #håndarbeid #julegave

Stikkord:

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

majessysslerier

majessysslerier

45, Levanger

Når jeg ikke er på jobb liker jeg å strikke, hekle, lese, lage mat, bake og å gå tur i skog og mark. Dette vil bloggen bære preg av. Nå når det nærmer seg jul vil bloggen preges av at jeg liker alt som hører til av forberedelser til advent og jul. Følg meg gjerne på instagram: majessysslerier